Vér szerinti család VS. csereév
2013. április 03. írta: Simonfi Kati

Vér szerinti család VS. csereév

Egy dolgot mindjárt az elején szeretnék leszögezni. Tudom, hogy ez az egész az gyerek és a befogadó család érdekében van, hogy senki ne sérüljön, ne legyen még rosszabb akkor, mikor már úgyis mindegyiknek honvágya van, és lehet, hogy tényleg meg fogjuk szívni, de most mégis belefutottunk egy olyan szituációba amikor nem tudom igazából, hogy kinek van igaza.

Kislányomhoz jön Április végén Amerikából a nagynénje. Nem igazán tudom, hogy mennyire hozzá, és mennyire azért, hogy egy kicsit Európában is legyenek, a lényeg az, hogy ha már itt vannak, akkor találkozni szeretnének egymással. Ezzel nincs is baj, legalább is részemről, meg úgy tűnik az AFS részéről sem. A  baj azzal van, hogy szeretnék elvinni magukkal Firenzébe, amit az AFS nem néz jó szemmel. Klear anyja írt nekem Facebookon, hogy szeretné, ha elengednénk a lányát a húgával, teljesen megbízik benne, én meg miért ne engedném, ha az anyja így leveszi rólam a felelőséget, szerintem is olyan lehetőség ez Klearnek, amit mi nem tudunk megadni neki. Igaz, hogy viszonylag sok helyen volt már az AFS-es meg az iskolájával, de Olaszországban még nem volt, és sajnos  ha rajtunk múlik nem is lesz, hát menjen. Vagyis inkább szerintem is menjen! Én azt hittem, hogy ebből tényleg nem lehet gond, de a dolog, mint kiderült nem ilyen egyszerű. Mikor egy cserediák aláírja az AFS-el a szerződést, állítólag benne van, hogy a csereév alatt nem lép fizikai kapcsolatba a vér szerinti családjával, bár ha jól emlékszem egyszeri látogatás engedélyezett nekik. Azért mondom, hogy állítólag, mert ilyen papírt én még nem láttam , csak arra tudok hagyatkozni, amit a körzetelnök mond. Ha meg ő mondja az úgy is van. Szóval nem állítólag. A dolognak az az értelme, hogy a tapasztalat azt mutatja, hogy ha a cserediák találkozik a rokonaival, akkor nagy százalékban megszakítja a csereévét és hazamegy velük, így nem nagyon engedélyezik nekik a találkozást. Ez eddig még rendben is van, meg is lehet érteni.  De mindig van csakhogy, mint a mi esetünkben is. Bár lehet, hogy csak én akarom máshogy látni a dolgokat. Mivel a nagynéni és a férje nem Tahiföldről, hanem Amerikából jön, így nem nagyon látom annak lehetőségét, hogy Klear haza akarjon menni velük, tekintettel arra, hogy a világ két ellentétes felén laknak.  Persze a dolgot nem lehet teljesen kizárni, azért nekem is eszembe jutott, hogy lehet, hogy nem jön vissza, viszont ha haza is akar majd menni, amit most nagyon azt mondja, hogy nem akar, akkor is max két hónappal megy korábban haza mint ahogy a rendes évnek vége lenne. Nem mondom, hogy nem esne rosszul, és tapsikolnék örömömben, lehet, hogy ha November lenne jobban el is gondolkoznék a dolgon, de így az év vége felé úgy gondolom, hogy nekünk  már nem az kell néznünk ami nekünk fontos, hanem azt ami neki. Akár mennyire nem lehet, én azért szeretném, ha mégis sikerülne elérni, hogy elengedjék. Aztán már csak tényleg annyi legyen a dolgunk, hogy szurkoljunk, hogy visszajöjjön.

A bejegyzés trackback címe:

https://befogadocsalad.blog.hu/api/trackback/id/tr725190418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása